System Zastrzegania Kart to:

 
Głównym komponentem Systemu jest Portal głosowy, czyli system IVR wyposażony w technologie automatycznego rozpoznawania i syntezy mowy, który pozwala posiadaczom kart na głosowe wybranie Banku, na infolinię którego System dokona przekierowania rozmowy.
Operatorem systemu jest Związek Banków Polskich.  

 Usługa jest bezpłatna. Jedyny ponoszony koszt to koszt połączenia telekomunikacyjnego – zgodnie z tabelą opłat swojego operatora telekomunikacyjnego.

 Tylko częściowo. System nagrywa rozmowę od połączenia się Użytkownika z Systemem do przekierowania Użytkownika do Banku. Rozmowa pomiędzy Użytkownikiem a Bankiem nie jest nagrywana przez System.

 Nie. Użytkownik w czasie jednego połączenia może zastrzec karty tylko jednego Banku. By zastrzec kartę innego Banku, Użytkownik musi ponownie połączyć się z Systemem.

 System Zastrzegania Kart nie zada żadnego innego pytania niż o nazwę Banku, w którym Użytkownik posiada kartę płatniczą. Nie zapyta o imię, nazwisko, PESEL, ani żadną inną daną.

 Po uzyskaniu połączenia z osobą przyjmującą zgłoszenie należy podać dane, o które zostaniemy poproszeni przez pracownika Banku. Dane te są potrzebne do prawidłowej identyfikacji zarówno klienta jak i karty, której zastrzeżenie chcemy zgłosić.

 Tak. Do numeru 828 828 828 wystarczy dodać prefiks +48.